خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

سیاست کثیف

پنجشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷ ب.ظ
با دوستم صحبت می‌کردیم میگفت چه فایده این روز رو گذاشتن واسه گول زدن واسه اینکه دل خوش کنی الکی ولی هیچ وقت نه خشونت علیه زن‌ها تغییری می‌کنه و نه هیچ چیز دیگه.
خب حرفی برای گفتن نداشتم یه جورایی می‌شه گفت به گناه زن بودن متولّد شده‌اند و فرق نداره کجای این کره خاکی باشند بنا به مکانشون از حق 50-50 خود فاصله می‌گیرند.
با این حال امروز رو بهانه می‌کنم تا از زندگی شوکه کننده خانومی بگم که احتمالاً با کلّی امید و آرزو برای آینده‌اش ازدواج کرده و حالا با مردی روبه‌رو شده که به اسم حساسیّت یا بد دلی ولی ما چرا تعارف کنیم به خاطر مریضی روانی که داره خانومش رو توی خونه زندانی میکنه و بهش اجازه نمیده که از خونه خارج بشه و فقط ماهی 1-2 بار با خودش بیرون می‌برتش بیرون یا هر دو هفته‌ای می‌برتش خونه پدر مادر خانومش، دیگه بحث کار زن در خارج از خانه و یا تصرف کردن سرمایه کاری خانوم یا خروج از کشور هم حتّی نیستش بحث سر از خونه خارج شدنه معموله.
برای من که خارج از ماجرا هستم میگم چرا طلاق نمیگیره؟؟ و خب پاسخ واقعیتی جز سوء استفاده از احساسات زنانه نیستش و این خانوم خودش رو پایبند به فرزندهاش و احساسی که به همسرش داره میدونه البته اگه این احساس به تنفر تبدیل نشه.
به قول یکی از دوستان باید بلد باشی چطور زن رو رام خودت کنی ، باید جوری با احساسش پیش بری که وقتی حق با اونه هم نتونه بهت نه بگه دلش این اجازه رو بهش نده یا به قول یکی دیگه که میگفت که سختیش قبل از ازدواجه بعدش دیگه مجبوره باهات را بیاد ، این جور کارا یه سیاست کثیفه.
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۹/۰۴
  • ۲۳۰ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۴)

  • امیررضا شهابی
  • به امید روزی که دیگه شاهد هیچ نوعی از خشونت نباشیم...
    پاسخ:
    :)
  • وَر پریده
  • می‌دونید؟ 
    در واقع فرق هست بین اسلام «آخوندها» و «اسلام حقیقی» در بعضی موارد و بیشتر هم از جنبه‌ی حقوق زنان.
    در واقع روحانیت برداشت‌شون از زن همون برداشت کلیساست هرچند بسیار ملایم‌تر. ولی همون برداشت‌ه. این برداشت هم به زن نقش «کالای با ارزش» و بدون شخصیت انسانی و اجتماعی رو می‌ده. 
    هرچند امثال آقای مطهری به عنوان یک تئورسین با این موضوع مبارزه کرده‌ن لکن همچنان تفکر مردسالاری توی جامعه به قوت خودش باقی‌ست. 
    این موضوع و دلیل این نوع نگاه خیلی مفصل‌ه و باید بگم دلیل‌ش همچنان نامشخص مونده توی مطالعات فمینیستی و من قصد نداشتم بگم تماماً به عقاید دینی مربوط‌ه[وقتی از دین حرف می‌زنم٬ از دین آخوندها حرف می‌زنم.]. توی کل دنیا همین‌ه٬ این جا صرفاً با مسائل مذهبی «توجیه» می‌شه.
    پاسخ:
    خب منم با شما موافقم و علل مردسالاری رو اطّلاع ندارم فقط گفتم که تو کشور خودمون هم افردی رو دیدم که هیچ گرایش مذهبی نداشته و باز هم مخالف کار کردن همسرشون هستند یعنی با مسائل مذهبی رفتار خودشون رو توجیه نمی‌کنند. کلاً حرفشون حرف زوره و بدبینی الکی و ...
  • وَر پریده
  • توی تمام این موارد عدم آگاهی نقش پررنگی بازی می‌کنه. و من این عدم آگاهی رو محصول «تعصبات» دینی و سنتی‌ای می‌دونم که از هزاران ساله به جامعه تحمیل شده. 
    نمی‌دونم چرا حس می‌کنید اون زن مقصر نیست. اون زن به اندازه‌ی شوهرش و حتی بیشتر از اون مقصره از نظر من به عنوان یک زن.
    البته یحتمل شما می‌گید من بدون توجه به شرایط اون آدم و با شرایط خودم صحبت می‌کنم٬ لکن توی همین شرایط هم خیلی فرق هست بین آگاهی داشتن از حقوق و نداشتن. و این صبر مسخره.
    پاسخ:
    ازدواجی که با آگاهی کامل صورت نگیره و هر شخص طرف مقابل خودش رو به درستی نشناخته انتخاب کنه بعدش هرچی پیش میاد خود اون شخص هم توی اتّفاقات پیش اومده مقصره.
    ولی خب من به هر حال انتظار دارم که خانواده اون خانوم تو این شرایط حامیش باشند و اینکه حامیش نیستند ناراحت کننده هست.
    اگه من باشم مثل اون خانوم رفتار نمی‌کنم (بدون نیاز به حامی هم رفتار خودم رو تو خونه تغییر می‌دم تا وضعیت تغییر کنه) در واقع من تو این موارد احساسم رو می‌بوسم می‌ذارم کنار و درسته که نمی‌تونم افرادی که احساسشون برشون اینطور غلبه داره رو درک کنم و مثل اونا رفتار نمی‌کنم ولی این رو می‌پذیرم که شخصیّتشون اینطوریه.
    و اینکه من خیلی موارد طرز تفکّرهایی دیدم که طرف اصلاً به دین هیچ عقیده‌ای نداشت ولی همچنان این روحیه مالکیت رو نسبت به همسر آینده‌اش داشت و میگفت حق نداره کار کنه.
    :((((((((
    پاسخ:
    :(
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">