خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

از انیمیشن‎های کودکی برای بزرگ شدن

يكشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳ ب.ظ
Corpse Bride 2005

این که می‌شنوید یکی از آثار بتهوون نیستش بلکه هنرنمایی Danny Elfman برای شاهکار Tim Burton.
با اینکه این فیلم خیلی از فضاش با رنگ‎های مرده هستش با رنگ موسیقی خیلی خوب اون به انیمیشن زندگی بخشیده.
برای من که امیلی محبوب‎ترین شخصیت این انیمیشن هستش. در واقع Tim Burton با اینکه یه مَرده خیلی قشنگ احساسات زنانه رو توی امیلی به نمایش گذاشته (یا حداقل تصور من از احساسات زنانه :)) ) یه عاشقانه که سعی داره نشون بده که احساسات آدم‎ها چقدر فراتر از محدودیت‎های زمینی هستش؛ یه قلب شاید نتونه گرمای نور خورشید رو دوباره حس کنه و حتّی دیگه نتپه ولی هنوز می‎تونه عاشق بشه و یا حتّی بشکنه.
طنز فیلم زیاد نیستش در عوض شوخی‎هایی که با اسکلت‎ها و دنیای مردگان میشه شیرین و بامزه هستش. تصور ما همیشه از عروس یه دختر آراسته و زیبا هستش ولی این فیلم با اینکه این قاعده رو بهم می‎ریزه خیلی خوب حس یه عروس رو به تصویر می‎کشه و شما خیلی آروم آروم علاقه‎مند به این عروس می‎شید و ظرافت‎های احساسیش رو می‎تونید لمس کنید؛ بفهمید چرا توی روز عروسی هرچی عروس میگه حرف حرفه اونا ولا غیر :))
یکی از جذاب‎ترین صحنه‎های این فیلم برای من اونجایی هست که امیلی در حال پیانو زدن هستش و ویکتور می‎خواد ازش دلجویی کنی. موسیقی که اون قسمت نواخته می‎شه خیلی مناسب صحنه هستش و خیلی راحت بدون اینکه کلامی برقرار بشه همه حرف‎ها رو یاد می‎ده.
این انیمیشن خیلی زیبا یادآور می‎شه که نباید به خاطر خواسته‎های خود احساسات دیگری رو پایمال کرد؛ دوست داشتن چیز غیر ممکنی نیست فقط باید با قلبت اونو بپذیری؛ برای دیدن زیبایی‎ها باید وقت گذاشت تا بتونی پرده‎های ظاهربینی رو کنار زد و درون هر شخص رو دید. درونی که قراره برای یه عمر همراه آدم بشه.
  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۵/۲۲
  • ۳۴۵ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۴)

من نشستم دیدم اینو. کلن کارتون دوست ندارم. ولی این به نظرم خوب بود (نه بیشتر :-" ). مرسی بابت معرفی کردنش.
پاسخ:
بازم نسبت به اینکه کارتون دوست نداشتی نظر خوبی براش گذاشتی :))
==
ببخشید دیر تایید می‌کنم سر پروپوزال خیلی استرس داشتم این چند روز
من فکرکردم منظورت از موسیقیِ فیلم همون‌جاهایی هست که مرده ها با هم دیگه سرود می‌خونن :دی ولی گوش کردم و به اشتباهم پی بردم :)))))
پاسخ:
نه این قسمتش چونکه شبیه یکی از آثار بتهوون بود توجه من رو بیشتر جلب کرد.
:دی
نمیدونم چرا وقتی با گوشی میام پست های وبلاگ شما رو نمیتونم بخونم.
پاسخ:
نمی‎دونم :-؟
من گوشیم ساده هست.
کوچیک می‌شند؟
  • الهه نوراللهی
  • سعی می‌کنم حتماً نگاه کنم. با توصیف‌های شما علاقمند شدم :)
    ولی در کل آهنگ‌های بی‌کلامی که معرفی می‌کنید عالیند؛ کانال/سایت خاصی میشناسید؟😅
    پاسخ:
    امیدوارم که از دیدنش لذّت ببری :)
    مرسی از حسن نظرت. من که خودم از چند ساله دارم گوش میدم جوری نیست که از یه جای ثابت بگیرم ولی اگه کانال برای معرفی می‎خوای:

    https://t.me/vanillaAve

    از بچّه‌های وبلاگ نویس هستش که خیلی زیاد آهنگ گوش میده فکر کنم اونجا بیکلام‎های خوبی بیابی.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">