خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

سرسره بازی انگیزه

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۰ ب.ظ
هیچ وقت خودتون رو از جایزه محروم نکنید!
آدم وقتی که یه مسیر طولانی مدت برای رسیدن به هدفش در پیش داره احتمالاً بین راه خسته می‎شه، حس درجا زدن رو داره و و شوق و شعفش برای ادامه دادن رو به زوال می‎‎ره. خودخوری‌ها شروع می‎شه و فکر می‎کنه توانایی کافی رو نداره. با این افکار جاده رو شبیه مرداب می‎کنه که هرچی ادامه حس فرو رفتگی بیشتری داره.
تجربه‌ام نشون داده که باید این سراشیبی انگیزه  رو به جایزه دادن یه سرسره بازی تبدیل کرد.  در واقع خیلی وقت‌ها می‎شه که آدم جایزه‌هاش رو از غیرمنتظره دریافت می‎کنه مثل یه موفقیت در بخش کوچکی از مسیر. (مثل کنکوری که در یکی از آزمون‌های آزمایشی پیشرفت قابل توجهی رو مشاهده می‎کنه)
امّا شرایط پیرامون آدم‌ها همیشه اینطور نیست که در زمان که به جایزه نیاز داره اون رو بهش هدیه کنه. پس پیشنهاد می‎شه آدم خودش این سراشیبی انگیزه رو به سرسره‌بازی‌ تبدیل کنه و شاد باشه. 
در قبال هدف‌های کوتاه مدت هرچند هفته می‎شه برای خود جایزه‌ای تعریف کرد. جایزه غیر منتظره هم سرجای خودش  پیش میاد انشاء الله ^__^
باور به خود، موفقیت قابل دسترس، مثل لباسی‌ می‎مونه که هرچند وقت یک‌بار باید از انرژی‌های منفی محیط پیرامون شسته بشه. 
با فکر سالم و انرژی مثبت آدم بازده خودش و احتمال رسیدن به هدفش را می‎تواند افزایش دهد. 
هدف از جایزه دادن افزایش بازده خود است نه فتح قله‌های خیال که به هدف رسیده‌ایم پس تعداد جایزه‌ها رو خیلی نباید زیاد کرد که جذابیتشون کاهش پیدا کنه یا اثر عکس روی تلاش آدم بذاره.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۱/۲۱
  • ۲۴۰ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۲)

من به خودم کتاب زیاد جایزه میدم :))
پاسخ:
چی بهتر از کتاب؟ :)
من گاهی اجباری جایزه میدم گاهی اجباری خودم رو از محیط 4دیواری پرت می‎کنم بیرون و ... :دی
کامل قبولش دارم اما انجامش نمیدم. نمیدونم چی میشه به خودم جایزه بدم.
آخه فکر میکنم حقمه :)))))))
پاسخ:
چرا حقت نباشه؟
من پیشنهاد می‎کنم همین الان یه چیز رو تصور کن و سعی کن تا آخر هفته به خودت بدیش :دی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">