خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

رسانه ملّی!؟

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۹ ب.ظ

دقیق نمی‌دونم ولی فکر می‌کنم حدود 5 سالی میشه که تلویزیون نگاه نمی‌کنم در واقع آروم آروم از زندگیم حذف شد الان به حدّی رسیده که شاید سالی 2-3 تا مسابقه والیبال ببینم اخبار هم دیگه از طریق اینترنت بدست میارم. 
شاید حذف تلویزیون یکی  از درست‌ترین کارهای این چند ساله‌ی عمرم باشه ولی می‌دونی حتّی من که هیچ کدوم از اون برنامه‎های صدا و سیما رو دیگه نگاه نمی‌کنم انتظار دارم سر تیتر خبرهای صدا و سیما در روز گذشته کشته شدن اون سربازهای مظلوم باشه و  همچنین انتظار داشتم عزای عمومی اعلام بشه.
در واقع این رو به عنوان یه چیز عادّی انتظار داشتم نه مرهمی به روی زخم بوجود اومده یا به عنوان لطف یا کار تحسین برانگیز بلکه به  عنوان یک وظیفه مسلّم.
ولی مثل اینکه از حدّاقل‌ها هم محروم هستیم.
و بخش مضحک ماجرا که به یه نیشخند تلخ ختم میشه صفحه‌ی اینستاگرام مسئولینی هست که با تسلیت گفتن سعی دارند واسه ملّت کم نزاشته باشند یا از دیگری عقب نیافتاده باشند. راستش این تسلیت گفتن‌ها مخصوص هنرمندها ، ورزشکارها ، نویسنده‌ها و ... هست شماها باید صدا سیما رو توبیخ کنید به خاطر پوشش ضعیفشون. از نظرم درک این چیزا سخت نیست :-<

  • موافقین ۳ مخالفین ۱
  • ۹۵/۰۴/۰۴
  • ۴۶۹ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۷)

  • وَر پریده
  • شما مى خواید من بپذیرم قصور اتفاق افتاده، بله، من م موافقم که قصور وجودداشته. من اولین بار توى اخبار ١٤ شبکه یک دیدم که این تصادف اتفاق افتاده. در مورد ٢٠:٣٠ نظرى ندارم چون ندیدم ش. 
    نمى خوام هم توجیه کنم رفتار صدا و سیما رو و نه رفتار کس دیگه رُ و نمى خوام هم با شما دعوا کنم جدّاً. صرفاً و جدّاً خواستم نوع دیدگاه مُ نسبت به این موضوع گفته باشم. 
    و این که نظرم اینه شما حس مى کنید از عمد این موضوع مسکوت گذاشته شده و فولان، ولى من مى گم با این موضوع غیر عادى، خیلى عادى برخورد شده که انگار اتّفاقى نیفتاده و... و من قصور صدا و سیما رو در این عادى برخورد کردن مى بینم. 

    + اگه شما واقعاً مثل برداشت من این حسُ دارید که این موضوع از عمد مسکوت گذاشته شده، باید بگم واضح تر منظورم چى ه. 
    ببینید یه حادثه اتّفاق افتاده. شما مى گین اگه سربازى این طورى نبود، این اتّفاق نمى افتاد. این درست ه. 
    ولى من دارم مى گم حالا که این اتّفاق افتاده دلیل ش قصور راننده ى ٦٥ ساله ست و کوتاهى پلیس و ...؛ دلیل این حادثه، این نیست که این جوونا رفتن اجبارى. این از نظر منطقى درست ه. موافقید؟ 

    حالا ما فکر مى کنیم ٢٠تا آدم به دلیل عدم کنترل درست پادگان مربوطه براى انتخاب راننده و اتوبوس دچار سانحه شدن و از دنیا رفتن. خیلى قلب ما جریحه دارشده، صدا و سیما این ٢٠ نفر رو یکى مثل همه ى اون ٢٧٠٠٠٠ نفر در نظر گرفته و خبرشُ اعلام کرده. خیلى عادى. این رفتارى ه که در مورد همه ى این نوع کشتارها اتّفاق مى افته. که خیلى غلطه.
    ولى فرق این کشتار با بقیه این ه که اینا با اختیار خودشون توى اون شرایط نبودن، پس کوتاهى در حق شون، کوتاهىِ بزرگ ترى نسبت به بقیه ى شرایط ه. 
    هرچند مقصر اصلى این حادثه راننده ست.

    حرف من این ه جون آدم ها با هم فرقى نداره و باید مشکل این کشتار چندصدهزار نفره در سال حل بشه. [از منظر حمل و نقل قضیه.] موضوع سربازى هم حاى خودشُ داره. ولى نه توى بحث من. 
    پاسخ:
    اختلاف نظر من و شما تو اینجاست
    ((ولى من دارم مى گم حالا که این اتّفاق افتاده دلیل ش قصور راننده ى ٦٥ ساله ست و کوتاهى پلیس و ...؛ دلیل این حادثه، این نیست که این جوونا رفتن اجبارى. این از نظر منطقى درست ه. موافقید؟ ))
    ((هرچند مقصر اصلى این حادثه راننده ست.))
    من موافق نیستم چون شما باهاش به عنوان صرفاً یه تصادف جاده‌ای برخورد می‌کنید و من نه
    بنظرم انتخاب این راننده یه اشتباه مسلم بوده و همونطور که برای یک رئیس جمهور ماشین زد گلوله و بادیگارد انتخاب می‌شه برای جوان این مملکت هم میشه یه راننده انتخاب کرد که دفترچه کارش قرمز نبوده باشه و اتوبوس مناسب باشه نه اینکه راننده بیاد بار قاچاق اضافه کنه و بعدشم خودش رو از ماشین پرت کنه بیرون ماشین و سرنشینان برن ته درّه 
    این انتظار دارم که اتوبوس بجای 40 نفر 45 نفر سوار نکنه اینا قصور راننده نیست اینا نبود نظارت درست هست که به خود سربازی مربوطه و همچنین شما خودتون معتقدید که حمل و نقل ما مشکل داره خود مسئولین هم واقف هستند وقتی این مشکل رو داریم تا زمان حل شدندش درست نیست که سربازها تو شهر خودشون اسکان داشته باشند که احتمال خطرات اینطوری کمتر بشه؟ 
    من مقصر رو فقط راننده نمی‌دونم و خیلی‌های دیگه رو هم دخیل می‌دونم.
    من در جایگاهی نیستم که علّت دیر اعلام کردن خبر صدا و سیما رو دقیق بدونم چیه(که خبر براشون بی‌اهمیّت بوده یا نه اهمیّت داشته ولی نخواستند مشکلات جامعه اطّلاع رسانی بشه) ولی می‌دونم که دیر اعلام کرده و به هر حال انتظار داشتم که اعلام کنه و همچنین اخبار 14 شبکه یک ندیدم و نمی‌دونم این خبر روز پنجشنبه گفته شد یا جمعه تو کانال تلگرامی که بودم اطّلاع می‌داد که چه سایت‌های خبری و چه صدا و سیما خبر رو اطّلاع رسانی کردن یا نه حتّی خبر 20:30 هم اطّلاع داد که خب من بر حسب اتّفاق اون خبر رو از طریق تلویزیون دیده بودم ولی روز پنجشنبه اون کانال از اطّلاع رسانی صدا و سیما صحبتی نکرد.
    قطعاً جون آدم‌ها با هم یکسان هست ولی مسئله جاده‌ها و کیفیت ماشین‌هامون درست مثل مشکل هواپیماها باید سریع حل بشه و من موافق این مسئله هستم.
  • وَر پریده
  • ببینید؛ من تمام بى احتیاطى ها و بى توجهى ها رو قبول دارم در مورد مسائل سربازى و جووناى از دست رفته مون. 
    من حرف م این ه که چون این مسئله مربوط به حوادث جاده اى ه، جون یک سرباز با جونِ یک یهودى [فى المثل] که بى گناه توى این وضعیت کشته مى شن فرقى نداره. 
    اگه قراره واکنشى نشون داده بشه، باید براى این نوع بى تدبیرى ها براى سیستم حمل و نقل مون، برخورد یکسان وجود داشته باشه براى همه ى کسانى که این طورى توى جاده کشته مى شن. 
    مسئله ى سربازى و مشکلات ش هم باتون موافقم. 


    + والسلام. 
    پاسخ:
    خب من انتظار ندارم که اخبار 20:30 هر روز بگه 5 نفر تو فلان جاده ، 7 نفر اون یکی جاده 2 نفر اون یکی قسمت کشور بر اثر تصادف فوت شدند رو اعلام کنه امّا انتظار دارم وقتی 2تا اتوبوس سرباز چپ می‌کنه و یکیش 20 کشته می‌ده این خبر رو به موقع اعلام کنه نه دو روز بعد حادثه و اینکه بجای اینکه بگه 13 نفر فوت شدند بگه 20 نفر فوت شدند چون 13 نفر درجا و 7 نفر در بیمارستان فوت شدند و تو نظر قبلی از خیلی جنبه‌ها مثل ناکارآمد بودن راننده بهتون توضیح دادم (که البته ارتباطی هم با مطلبی که نوشتم نداشت فقط پاسخی به صحبت شما بود) به هر حال فکر می‌کنم شما از این بحث خسته شدی پس بهتره به همون والسلام شما بحث رو پایان ببریم :)
  • وَر پریده
  • من خودم هم با این نوع سربازى به شدت مخالف م و معتقدم باید سربازى یه چیز تخصصى باشه که هرکس توى رشته ى خودش، فعالیت کنه که از خیلى جنبه ها به نفع جوونه. 
    ولى دارم مى گم این موضوع ربطى نداره چندان، چون این حادثه مى تونست براى هرکس دیگه اى اتّفاق بیفته. این جا موضوع بى شعورى و بى فکرى و بى احتیاطى یک راننده ست. حادثه ام همیشه یک بار اتّفاق مى افته.

    علت بیشتر حوادث رانندگى، فرهنگ رانندگى ماست. 
    من دفاع نمى کنم از عملکرد صداوسیما، قبول دارم که نقص داره و داشته ولى این که عزاى عمومى اعلام نشده، به معناى بى ارزشى موضوع نیست. 
    از نظر من این قدر ما توى جاده هامون کشتار اتفاق مى افته، برامون عادى شده انگار و من حس مى کنم اگه این اتفاق براى غیر سرباز مى افتاد، کما این که یک حادثه ى همزمان داشتیم، این طور واکنش نشون داده نمى شد به ش. من حس مى کنم صداوسیما از این منظر به ش نگاه کرده، که من هم موافقم رفتار چندان صحیحى نیست و نبوده. کلاً این بى اهمیتى به موضوع کشتار جاده هامون براى هرکسى صحیح نیست، نه صرفاً سربازها. و باید اعتراف کرد که قسمت اعظم ش فرهنگ غلط خودم مردم ه. اون هم به خاطر این ه که خیلى فضاى فکرى مردم و مسئولین مون سیاست زده و جناحى ه.

    + در مورد مرخصى رفتن، توى خود تلوزیون، یکى از همون مسئولان نظامى توضیح داد در مورد ماجرا. اتوبوس، اتوبوس متوسطى بوده. راننده هم ٦٠ سال ش بوده فکر کنم که بازم در گروه رانندگان با تجربه قرار مى گیره ولى اشتباه کرده و به خاطر اشتباه اون این اتفاق افتاده. حالا این که سرباز ارزش نداره و فلان؛ این جا بحث انسانى ه. این که یک راننده خطا کرده، ربطى داره به دیدى که به سربازها وجود داره؟ من خودم این دید رو ندارم و خیلى هاى دیگه هم نداره. 
    این واقعاً یه چیز شخصى ه. 

    ++ موضوع سربازى خیلى مهم ه، موضوع تصادف جاده اى هم ایضاً. ولى چیزى که آدمُ بیزار مى کنه، بهره بردارى سیاسى نادرست از قضیه ست. تناقض هاى رفتارى ست که نسبت به همین موضوع «سرباز» وجود داشته و داره. [این بخش اصلاً ربطى به صحبت هاى شما نداره.]
    پاسخ:
    ببینید وضعیت دفترچه کار راننده 65 ساله قرمز(اعتیاد به مواد مخدر) و مجاز به رانندگی بوده است. و همین راننده هم اومده بوده 3بار قاچاق اضافه بار کرده چون گفته افراد همشون سرباز هست کسی نمیاد ما رو چک کنه و همین راننده در جواب اعتراض سربازها که چرا سرعت تند می‌ری فحاشی کرده تازه یا مهارت کافی نداشته و یا ترسیده و به همراه شاگردش خود را از اتوبوس به بیرون پرتاب کرده و اتوبوس را رها کرده و در نتیجه اتوبوس به همراه سرنشینان به دره پرتاب شده
    انتخاب همچین راننده‌ای کار درستی نبوده اگه اهمیّت سربازها زیاد بود باز هم همینطوری با سهل انگاری راننده رو انتخاب می‌کردند؟
    و اینکه فکر نمی‌کنم سربازها داشتند می‌رفتند مرخصی اتوبوس داشته از 05 کرمان به سمت اهواز می‌رفته این چه مرخصی هست که از یه پادگان برند یه پادگان دیگه؟(البته یه جا خوندم یکی از نکات عجیبی که از سوی مصدومین حادثه گفته شد این بود که بسیاری از سربازان تلاش می‌کردند خودشان از محل پادگان و با خودروهای عمومی خارج شوند اما ظاهراً اصرار شده که آنها همگی با یک اتوبوس از پادگان خارج شوند ولی خب یه جای کار می‌لنگه)
    ببینید راننده خودش تا بیمارستان زنده بود و بعدش دیگه پیگیری نکردم ولی 13 نفر از سربازها درجا مردند و اتوبوس به جای 40 نفر 45 نفر سوار کرده چرا کنترل اینقدر ضعییف؟
    ببینید شما خودت میگی آمار تصادفات جاده‌ای ما زیاده وقتی سفر کردن اینطوری خطرناکه چرا باید سربازیمون به این شکل باشه چرا هر سرباز تو شهر خودش خدمت نکنه تا احتمال این اتّفاقات کاهش بدیم؟ حتماً باید کار به اینجا برسه یه عدّه جونشون از دست بدند تا تازه شاید به شانس یه اپسیلون یه همچین ایده‌ای به فکر یا گوش مسئولین بی‌افته؟
    سیاست کشورمون جوریه تا می‌تونه از بدبختی دیگر مردم جهان هی صحبت می‌کنه آخرین نمونه‌اش همین بنرهای شاهکاری که تو تهران در مورد آمریکا هست حالا که اینقدر در نمایش بدبختی بلاد کفر موفّق عمل می‌کنند چرا اخبار 20:30 باید دو روز بعد حادثه باشه؟
    در مورد عزای عمومی هم همونطور که گفتم به خاطر تشابه این حادثه با حادثه تهران قم که 44 نفر کشته شدند و توی اصفهان و یزد عزای عمومی اعلام شد الان هم خیلی از کشته شدگان شیرازی بودند واسه همین گفتم که عزا اعلام بشه البته بدون اینکه عزای عمومی اعلام بشه کل ایران با عزادارها همدردی کردن.
    *من هم از سوء استفاده سیاسی از همچین وقایعی بیزارم.
    منم از سال ۸۸ تلویزیون از زندگیم حذف شد. سال ۹۰ هم که اومدم دانشگاه که دیگه کلا همون اذانی هم که ازش پیگیری میکردم حذف شد!
    اینکه اینقدر بد به این فاجعه رسیدگی کردن واقعا غیر قابل بخششه...خیلی خیلی خیلی غصه‌دار شدم...
    پاسخ:
    تلویزیون مرحله اوّل بود حالا من کم کم دارم به حذف یه سری سایت‌های خبری هم فکر می‌کنم در واقع :
    ایف خبر از این سایت هست بندازش تو یه وایل یک که این خبر دروغه :دی
    خدارو شکر عکس العمل مردم فوق‌العاده بود و شاید بیراه نباشه که بگم همین عکس العمل مردم بود که باعث شد به خانواده‎های عزادار یه سری امتیازها تا پایان عمرشون داده بشه.
    هرچند که این امتیازها بچّشون رو برنمی‌گردونه ولی نزدیک بود همین رو هم ازشون دریغ کنند.
  • امیررضا شهابی
  • منم از موقعی که اینترنت واسم جدی تر شد کلا تلویزیون رو گذاشتم کنار...
    *ملت چه اهمیتی دارن!
    پاسخ:
    اینترنت خیلی معتاد کننده هست مراقب باش D:
    اهمیّت دارند ولی نه همشون و نه همیشه.
  • وَر پریده
  • یه سوال؛ 
    سالانه ٢٧٠٠٠ نفر توى جاده هاى ما کشته مى شن؛ به نظر شما چه فرقى هست بین ١٩ نفر سربازى که دارن مى رن مرخصى و خانواده هایى که مى رن سفر؟ 
    و این که از نظر شما باید براى هر ٢٧٠٠٠ نفر عزاى عمومى اعلام بشه؟ 


    ++ این جداً برام سوال ه. 
    +++ اگه نخوایم بى انصافى کنیم باید بگم که واقعاً سرتیتر اخبار مون این بود و هنوز هم هست و داره پیگیرى مى شه. [من صداوسیما رو نمى پرستم. اخبار رو هم از چندین منبع دنبال مى کنم و مقایسه مى کنم و یکى از اون منابع هم صداوسیماى ایران ه.]
    پاسخ:
    ببخشید کجا اعلام شده که سربازها داشتند می‌رفتند مرخصی؟ 
    ببینید تصادف خانواده‎هایی علّت تصادفشون بی‌احتیاطی یکی از راننده‌ها یا سفر کردن با ماشینی که مشکل داشته ولی جدّی نگرفتن کیفیّت پایین ماشین‎های داخلیمون و غیر استاندارد بودن جاده‌هامون هست.
    که در مورد کیفیّت پایین ماشین و جاده ما دولت رو مقصّر می‌دونیم و انتظار داریم که فعّالیّتی انجام بده که این حجم زیاد تصادف رو کاهش بده ولی در مورد اهمال اشخاص ما دولت رو مسئول نمی‌دونیم و خب این آماری که شما اعلام کردی تفکیک نشده که چه درصد از تصادفات علّتشون چی بوده.
    ولی در مورد سربازها بخواهیم صحبت کنیم.
    سربازی اجباری یکی از بیخود‌ترین تصمیمات کشوری هست و عدم تغییرش نشون دهنده ارزش نداشتن من جوان هست و از ته دل احساس می‌:کنم هیچ ارزشی از دیدگاه مسئولین کشورم ندارم تنها اگه می‌خوام به کشورم خدمت کنم به مردمش می‌خوام کمک کنم و قطعاً هیچ میلی به خدمت در راستای فکری هیچ مسئول دولتی نخواهم داشت. حالا این چیز سرتاسر بیخود پاشو یک پله فراتر گذاشته و باعث مرگ 20 جوان کشور شده که هر کدامشون این فرصت داشتند باعث پیشرفت محیط اطرافشون بشند. اتوبوسی که به دره رفته بیشتر از حد مجاز آدم سوار کرده و حتّی بعضی افراد کنار باک قرار داشتند!! اتوبوس 3 مرتبه بار قاچاق اضافه کرده ، و حتّی وقتی سربازها به راننده اعتراض کردن چرا سرعت زیاد میره راننده بهشون فحاشی کرده می‌دونی چرا؟ چون سرباز هیچ اهمیّتی از دیدگاه هیچکس نداره.
    سربازها تحویل دولت داده شده بودند و تا زمانی که در اختیار دولت هستند هر اتّفاقی براشون بی‌افته مسئولیّتش با دولت هست.
    و حالا در مورد صدا و سیما :
    حادثه روز چهارشنبه بود و تا اونجا که اطّلاع دارم تنها خبری که تا پنج شنبه شب صدا و سیما پخش کرد یه میز گردی در مورد بحران حادثه‌های جاده‌ای بودش که وزیر بهداشت در مورد سربازها توضیح داد ولی خبری که 20:30 پخش کرد جمعه شب بود و دیگه خواجه حافظ شیرازی هم مطّلع شده بود که چه اتّفاقی افتاده بر حسب اتّفاق که من اون خبر رو دیدم گفت 13 سرباز جان باختند که درستش 20 سرباز هست 13 سرباز در حادثه جان باختند 7 سرباز در بیمارستان
    من هم سعی می‌کنم از منابع خبری متنوعی استفاده کنم ولی صدا و سیما در این زمینه کارش رو خوب انجام نداد و باید نقد می‌شد.
    در مورد عزای عمومی برای حادثه اتوبوس تهران قم که 44 نفر کشته شدند در اصفهان و یزد عزای عمومی اعلام شد و خب الان هم تو شیراز می‌تونست همچین اتّفاقی بی‌افته.
  • فاطیما کیان
  • زیاد اهل تلویزیون نیستم , کلا وقتم رو برای دیدن خیلی کم میذارم و بیشتر میخونم -حالا گاهی یا از سایت های خبری خوب یا کانال های تلگرام- این صدا و سیما ارزش وقت گذاشتن رو نداره دیگه ...
    پاسخ:
    بنظرم کار خیلی درستی می‌کنید 
    برای من که خوندن خیلی لذّت بخش‌تره.اگه هم بخوام وقتی برای دیدن اختصاص بدم اینقدر برنامه خوب زیاده که صدا و سیما موفّق نمیشه از وقت من چیزی بدست بیاره. D:
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">