خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

اینجا مگه خارجه؟

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ق.ظ

چند روز پیش ساعت 6 صبح بود از میون کلاغ‌ها که رد میشدیم پسر عمّه‌ام گفت نگاه این کلاغه لای چراغ برق گیر کرده.

گفتم خب درش بیاریم 

پسر عموم گفت حالا یه کلاغ کمتر بیخیالش

عمو و  پسر عموها رفتند و من به پسر عمه که قدش از من بلندتره اصرار که برو درش بیار وقتی نزدیک میشد کلاغه وحشت کرد و دست و پا زد (سرش گیر کرده بود) و کلاغ‌ها هم همشون شروع به پرواز بالای سرش کردن صحنه رعب‌آور و خیلی جالبی بود یاد فیلم پرندگان افتادم امّا بعدش که دیدن پسر عمّه می‌خواد درش بیاره همشون پرواز کردند رفتند نزدیک یه پشت‌بوم تماشا و کلاغه هم دست و پا نزد و آروم ایستاد امّا پسرعموم دستش اصلاً نمیرسید.

پسر عمو هم رفت و به بقیه ملحق شد گفت حالا بریم وقع برگشتن اگه زنده بود نجاتش میدیم منم گفتم نه الان زنگ میزنم آتشنشانی پسر عمّه هم گفت مگه اینجا خارجه؟ این کارا مال فیلم‌های خارجیه

عموم برگشت و به ما ملحق شد و از اون طرف یه باغبون و یه پیرمرد هم اومدند و پسر عمه رفت باغبون میگفت اینا نوک میزنند باید خیلی مواظب باشیم واسه در آوردنش در حینی که هر کس یه نظر میداد من زنگ زدم آتشنشانی  و توضیح کامل دادم باغبون هم بعد تماس من رفت یه پایه گذاشت زیر پاش و سعی کرد بیرون بیارتش امّا فقط چند تا از پراش رو کند ، منم گفتم الان آتشنشانی میاد

و باز در جواب شنیدم مگه اینجا خارجه؟

دیگه همه رفتن و منم تسلیم فامیل که اسمم رو مرتّب صدا میزدند شدم امّا یه دفعه از دور ماشین آتشنشانی رو دیدم که داشت میومد به طرفشون دویدم و به طرف کلاغ راهنماییشون کردم پله گذاشتند و به زحمت کلاغ رو آزاد کردند ، کلاغ هم تا آزاد شد رفت تو آسمون و همه فک و فامیلاش که رو پشت‌بوم نظاره‌گر ما بودند به طرفش پرواز کردند.

خب مثل اینکه اینجا هم مثل خارجه :دی

  • موافقین ۸ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۶/۰۳
  • ۴۸۴ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۷)

  • رها مشق سکوت
  • خیلی وقت ها اینجا خارج نیست، چون ما خودمونم مثل خارجی ها رفتار نمی کنیم و از خیلی چیزها میگذریم ;)
    پاسخ:
    قبول دارم این رو کلاً انگار خودمون یه سری چیزها رو برای خودمون نمی‌خوایم ...
    وقتی این نظر رو دادم، بعدش حس کردم یحتمل این برداشت می شه که بخشی که در مورد حقوق شهروندی نوشتم رو مربوط به پست تون برداشت کنید. اون نظر کلی من بود در مورد جامعه مون. 
    اما این حس رو داشتم که همراه تون انگاری این نجات دادن کلاغ رو یه جورایی به زحمت انداختن آتش نشان ها می دونستن. 
    ولی این برداشت رو دارم که ارزش یه کلاغ برای جامعه ی ما و خارج فرق می کنه انگاری و این خوب نیست. 
    پاسخ:
    در حالت کلّی که من خودمم اطّلاعاتم ناقصه :دی
    کلاً کلاغ پرنده ی محبوبی نیست و حتّی تو فیلم ها و انیمیشن ها خارجی هم یه جور نماد شیطانی داره 
    انیمیشن زیبای خفته رو اگه دیده باشید پرنده اون جادوگر کلاغ بود و ... 
    راستش چون عجله داشتند خیلی بیشتر از چیزی که تو متن نوشتم بهم اصرار شد ولش کن بیا بریم و حتّی من خودم یاد منفور بودن عنکبوت و کلاغ افتادم در کنارش هم یادم افتاد به اینکه اگه تو خونه آدم زنبور باشه زنگ بزنه آتشنشانی اونا میان و خدا رو شکر زنگ زدم بیان :دی
    وای که چه بده ما علاوه بر این که از حقوق شهروندی خودمون و بقیه بی خبریم، وظایف ارگان های خاص رو هم نمی دونیم حتا. 

    × این م بده که واسه حیوونا و طبیعت ارزشی قائل نیستیم. 
    پاسخ:
    مسئله اطّلاع از حقوق نبودش مسئله این بود که اونا به وظیفشون عمل می‌کنند یا بی‌تفاوت از تماس من رد می‌شند و خوردن صبحانشون ادامه می‌دند.
    فکر کنم بیشتر به خاطر منفور بودن کلاغ اون صحبت‌ها رو بیان می‌کردند ، من در پاسخ می‌گفتم به هر حال یه موجود زنده هست و نمی‌تونیم بذاریم اینطور جون بده.
  • امیررضا شهابی
  • ایول واقعا دمتون گرم :))
    پاسخ:
    :)
  • فاطیما کیان
  • خدارو شکر که مثل اینکه اینجا هم خارجه :)
    پاسخ:
    بله اینجا هم خارجه :))
  • تبارک منصوری
  • چه جالب...:)
    آفرین به امتحانش می ارزید...دست آتشنشانها هم درد نکنه که بی تفاوت نگذشتند از موضوع...کاش همیشه همینقدر مهربون بودیم همه...
    پاسخ:
    :)
    یه جور نوشتی
    احساس کردم فیلنامه نوی مجموعه فیلم های ماموریت غیر ممکنی
    :D
    داداچ درست زنگ زدی 
    پاسخ:
    اگه منظورتون در مورد قسمت‌های رفتار کلاغ‌هاست من واقعیت نوشتم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">