خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

ناگهش سیل فنا نقش امل باطل کرد

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ب.ظ

امروز که سوار brt بودم بنرهای زیادی توی سطح شرح می‎دیدم که عکس یه آتشنشان بود و یه حدیث از امام علی که فکر کنم نوشته بود از بهترین خصلت‌های اخلاقی ایثار است.

خب توی این روزها واکنش‎های زیادی از طرف مردم دیدم و بهترینش حضور مردم در ایستگاه‎های آتشنشانی بود که شمع روشن می‎کردند و خب فکرم نرسیده بود وگرنه منم می‎رفتم.

ولی می‎دونید چیه هنوز که هنوزه اون تصویر که آتشنشان‎ها که به زانو افتادند و توی سر خودشون می‎زدند و گریه می‎کردند توی ذهنم مونده یکی از غم‌انگیزترین صحنه‌هاهست و خواهد بود. افرادی که چنین شغل پرخطری با درآمدی که به تنهایی جواب‎گو نیست دارند.

امروز از خودم می‎پرسیدم حتماً باید یه همچین اتّفاقی بی‎افته مردم بدونند می‎تونند خون اهدا کنند ، نباید تو چنین مواقعی با کلیپ پر کردنشون مزاحمت ایجاد کنند؟ و یا اینکه چهارشنبه سوری به اینگونه که اکثر جاها برگزار میشه خیلی بیخود و خطرناک هست؟

و بعدش از خودم پرسیدم حالا که این اتّفاق افتاده آیا تغییر در مردم همیشگی هست یا صرفاً هم جهت شدن با یه موجی که احساساتشون رو جریحه‌دار کرده. و یا مسئولین و سلبریتی‌هایی که حداقل من انتظار حرکت درخورتر از انتشار یه پیام هم‌دردی دارم و امیدوارم که انجام داده باشند ولی اعلامش نکرده باشند.

اینکه مردم هم‌دلی می‎کنند خوش‌حال کننده هستش ولی امیدی ندارم که تغییر دائمی توی رفتار ملّت شریف ببینم و چهارشنبه سوری‌های پر حادثه باز در راه خواهند بود حتّی با اینکه بعید بنظر می‌رسه چهارشنبه سوری امسال رو خیلی آروم تصور نمی‎کنم.

بهتر بگم بنظرم اگه قرار باشه یه تغییری باشه باید اینطور باشه که آدم خودش بخواد رفتار پسندیده رو همه جا داشته باشه : از جای خود رو دادن به آقای مسن یا یک خانوم محترم توی مترو یا brt گرفته تا تا پرت نکردن آشغال توی خیابون ، اهدای خون هر چند ماه و هر رفتاری که بنظر آدم جز محاسن اخلاق باشه و گفتنشون از بحث خارجه.

حتماً نباید بشنویم یه دختر جوان توی ایستگاه مترو هلش دادن سرش به مترو خورده ضربه مغزی شده مرده تا بفهمیم باید خط زرد رو جدّی گرفت و با عجله زیاد زندگی یه نفر رو به خطر می‎اندازیم یا پیرمردی تعادلش رو توی brt از دست داد و افتاده و با افتادنش آسیب دیده که بفهمیم ما که جوونیم با تحمل سختی راحت‎تر کنار میایم.

اگه کسی واقعاً قصد تغییر داره با اطمینان قلبش در جهت انسان بودن قدم برداره نه اینکه مدّتی این پیام‎ها رد و بدل کنیم و همه چیز یادمون بره و دوباره روز از نو روزی از نو و بگیم حالا این یه بار که من اینجا ماشین رو بدجا ول کنم کجا آمبولانس یا ماشین آتشنشانی میاد رد بشه و پشت ماشین من گیر کنه 5 دقیقه‌هست سریع می‌رم فلان چیز رو می‎گیرم و میام یا در بهترین حالت این فجایع باعث بشه ما یه سری چیزها رو همیشگی رعایت کنیم و بقیه چیزها رو فعلاً بذاریم کنار.

شایدم طبق معمولی زیادی سخت می‌گیرم به هر حال چیزی که عوض نمیشه اینه داغ دل آتشنشان‎های گرامی و خانواده‎هایی که قهرمان خونه دیگه پیششون نیست رو به این راحتی‎ها نمیشه درک کرد مشابه خانواده‌ای که پدر محیط بانشون توسط حیوان‌های انسان‌نما کشته شدند و ... بی‌رحمی و زشتی این دنیا هستش فقط میشه سعی کنیم با رفتار نیکوی خودمون با این زشتی‎ها مقابله کنیم و خودمون باعث بوجود اومدن این‌ها نباشیم.

این کلیپ رو با هم ببینیم فکر کنم ارزشش داشته باشه...


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۱/۰۳
  • ۲۹۰ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">