خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

آخرین مطالب

تا آخرین لحظه بجنگیم ولی لحظه آخری نباشیم

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۰ ب.ظ

سلام

الان که دارم می‌نویسم ساعت 12:02 دقیقه هست.

در واقع 2 دقیقه هست وارد 10 تیر 1396 شدیم و من باید ساعت 4:15 دقیقه هم دوباره بیدار بشم، خلاصه یه مقاله و خلاصه کار سمینار بخونم؛ ساعت 9 بیش استاد حاضر بشم و از ظهر که به خوابگاه برمی‌گردم تا ساعت 24 یک شنبه برای امتحان فوق الاعاده سختم بخونم (حجمی که طی 3 روز خوندم باید همون مقدار رو توی یک و نیم روز بخونم) ولی این قصه به این زودی‌ها تمام نمیشه و تقریباً تا آخر ماه همچنان داستان ادامه داره.

ولی یه چیزی ذهنم رو مشغول کرده.

چطور من طی این چند روز ساعت خوابم اینقدر کم نبود و یا اینکه سرعت مطالعه‌ام پایین بود و مشکلات همیشگی گریبان‌گیرم بودش؟

در واقع من الان چند وقتی هست که تصمیم گرفتم که افت 2سال اخیر رو کنار بذارم و دوباره برای اهدافم تلاش کنم.

این وسط اقدمات موثری هم انجام دادم و یه سری عادات بد رو ترک کردم و یا همین دوستان وبلاگی هم باعث ایجاد اشتیاق در برنامه‌ریزی من شده‌اند.(همیجنا هم تشکّر می‌کنم د: )

برنامه نوشتم و به خودم قبولوندم که قرار نیست همه چیز ایده‌آل پیش بره. ولی باز هم می‌شد که یه جای کار بلنگه.

و اینکه مثلاً من تلگرام هر روز ساعات زیادی وصل بودم حالا درسته چت نمی‌کردم ولی در کل کلیپ‌های جالب و بعضاً تاثیر گذاری هم دیدم ولی الان به راحتی تونستم 3 روز تمام نیام و تاثیر مثبتی توی روند درس خوندنم داشت.

دقیقاً الان مشکل من برنامه فشرده تا آخر ماه نیست مشکل استرس کوفتی و یا مشکلات کوفتی دیگه هم نیستند.

مسئله اینه که چی میشه که وقتی تو فشار قرار می‌گیرم تازه میشم همون آدم سابق که از کم خوابیش بقیه تعجّب می‌کردند و یا سرعت درس خوندنش فوق‌العاده میشه ولی با اینکه دلم می‌خواد همیشه اینطور باشم موقع‌هایی که وقت دارم به اون صورت جدی عمل نمی‌کنم و کیفیت لازم رو ندارم.

مشکل عدم خودباوری خودمه یا عدم خواستن خودم؟

وقتی ازم بپرسند می‌خوای یا نه می‌گم که می‌خوام ولی واقعاً رفتارم هم این خواستن رو نشون میده؟

میدونم زندگی همش درس نیست در واقع از وقتی اومدم تهران تعداد آدم‎هایی که حداقل ظاهراشون خیلی تک بعدی هست خیلی بیشتر از پیش دیدم بیشتر برای من مهمه که بدونم چطوری میشه که وقتی یه هدف رو دارم وسط راه اهمال نکنم.

شاید الان این امتحانم رو بتونم برسونمو خوب بدم به هر حال تمام میشه مهم‌تر اینه که یاد بگیرم برای مثلاً سمیناری که 18 ام هست از 13 ام با قدرت تمام کار کنم نه اینکه 13ام تا 16ام نیمه جون باشه و 16و 17 تا حد مرگ به خودم فشار بیارم.

خب الان 12:23 دقیقه شد و من ترجیح میدم که ادامه این پست رو بعد از امتحانم بنویسم.

شب بخیر.

==========

امروز 14 ام هستش ساعت 7:22 بعد از ظهر.

خب طی این چند روزه سعی کردم خوب رفتارم فکر کنم و درست عمل کنم.

1) چیزی که باعث شد شبیه قدیما عمل کنم و یه جورایی از این خستگی دانشجویی در بیام این بود که امید دارم کارم نتیجه میده و دوست دارم به بهترین شکل انجامش بدم.

در واقع این امید داشتنه خیلی کمک می‌کنه.

یه جورایی حس رضایت از پیش تعیین شده میاره یه چیزی شبیه توکّل کردنه. (اگرچه یکی با اعتقاد محکم خودش توکّل کنه اون روحیه‌اش زمین تا آسمون با من نوعی فرق داره و ... )

2) طی این چند روز به خودم بیام برنامه ریزی بود شاید درست بهشون عمل نمی‌کردم ولی تفاوت زمانی که بدون برنامه بودم با زمانی که برنامه داشتم کاملاً مشهود هست.

3) اینکه توی ذهنتون داشته باشید که برای زندگی هدف دارم. مرتب به خودتون گوشزد کنید که وقت به بطالت نگذره باعث میشه که هدفمند‌تر توی روز عمل کنید و اینطوری نمیشه که یه دفعه ببینید 3 ساعت پشت تلگرامید و اصلاً نفهمید کی گذشت.

4) معتاد نشید. جالبه که این مورد رو قبلاً به عنوان مشاوره درسی برای جایی نوشته بودم ولی باز گریبان‌گیر خودم شد.

در واقع فرد معتاد نمی‌دونه که معتاد هست؛ بازی ، تلگرام و حتّی بیرون رفتن هرچیزی که بیش از حد بهش پرداخته بشه و به هدف اصلی آدم آسیب بزنه ولی نشه که وقتی که براش گذاشته می‌شه رو کنترل کرد.

اینجور موقع‌ها باید خیلی جدی جلوی این مورد ایستاد من تلگرام رو همچنان خیلی کم استفاده می‌کنم.(البته ناراحت هم بدم طی این چند روز واسه همین تونستم اینطور قاطعانه جلوش به ایستم د: )

....

این پست به مرور زمان آپدیت میشه و هر وقت آبدیتش کردم اعلام می‌کنم.


  • Vincent Valantine

نظرات (۳)

:))
بله قطعا همینطوره. ایشالا بهتر شه اوضاع و احوال من هم.
پاسخ:
ان شائ الله :)
واااای چه پست خوبی بود. خیلی از این نوشته هایی که یه دوره رو بررسی و تحلیل و مقایسه می کنن و یه نتیجه واقعا باحال میگیرن، خوشم میاد.

ولی انصافا یه نعمتیه که ادم کاراییش بیشتر بشه تو دقیقه ی نودها!!! من حتی گاهی از استرس پس رفت هم می کنم :دی اصن هم هیچ وقت ادمی نبودم که از خوابم بزنم و درس بخونم و خیییلی تلاشگر باشم که مردم ذوق کنن یا نابغه شناخته شم :دی
 همه ش همینی بودم که بقیه دیدن، الان اگه یه ذره بهتر شم، زود میفهمن :))))))))))))))))))

مرسی از نکات خوبت.
پاسخ:
مرسی از حسن نظرت :)

نعمت هست ولی همیشه این نعمت به نحو احسن پاسخگو انتظارات آدم نیست و تکیه بهش باعث می‌شه آدم اون دقیقه 90ها بیهوده خیلی سختی بکشه د:
من خیلی به خاطر استرس پسرفت کردم نمونه‌اش امتحان آخری :(
فرض کن سوال چند بند داشت و من تمام بندها رو بلد بودم (بعد از امتحان بعضی از بچّه‌ها می‌گفتند فلان بند منظورش چی بود)
ولی به خاطر استرس یا بی‌دقتی یا هر چیز دیگه به جای ماتریس همانی ماتریس تمام یک جز اطّلاعات اوّلیّه سوال قرار دادم (سوال رو اشتباه خوندم) و همون بند اوّل به تناقض رسیدم. نیم ساعت هم فکر می‌کردم چرا اینطوری شده استاد هم همون موقع که من به سوال رسیده بودم از کلاس خارج شده بود.
چطور این حرف در مورد خودت می‌زنی؟
شکسته نفسی می‌کنیا :))
من زمان‌هایی که خیلی تلاشگر بودم اصلاً از خواب خودم نمی‌زدم.

منم به توییتر معتاد بودم! ترک کردم:)) هشت روزه پاکم :))‌  و جالب اینکه به جز روز اول بقیه روزها اصلا دیگه سختم نبود...
و تو همین چند روز ۳تا کتاب کامل خوندم. البته به اهداف درسیم نرسیدم چون به جاش به سریال معتاد شدم :||||‌یه اینجور آدمی هستم...
پاسخ:
من مهسا 8 روزه متولد شدم :))
بنظرم این چیزهایی که ظاهرشون وقت‌گیر نیست بیشتر آدم رو به دردسر می‌اندازه. د:
مثلاً من می‌گم حالا یه دقیقه تلگرام چک می‌کنم. یه 2تا توییت بخونم در صورتی که اگه هیچ کدوم ا زاین کار‌ها هم انجام نشه هیچ لطمه‌ای به زندگیم وارد نشه.
برای همین ممن معمولاً وقتی به کسی می‌خوام مشاوره درسی بدم می‌گم که موقع درس خوندن هی کاغذ کنارت باشه و هر چیزی به ذهنت اومد رو توش بنویس که آخر شب یا وقتی درست تمام شد بهشون بپردازی اون موقع هست که بخش قابل توجهی از فکرها غیر مفید روزانه حذف می‌شه.
منم وقتی تلگرام کم کردم. اوّلش خیلی درس نخوندم ولی کم‌کم که به هدف بیشتر اهمیت بدی بهتر رفتار می‌کنی.
همه چیز متعادل‌تر میشه.  ;-)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">