خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

مزاحمت‌های نوین

سه شنبه, ۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۱۵ ب.ظ
بنری از تبلیغ کانالش رو توی گروه تلگرامی اتاق می‎فرسته که عکس یه خانومی هست با کلی خزعبلات زیرش.
وقتی ازش جویا شدم که این خانوم کیه؟ گفت نمی‎دونه. و وقتی پرسیدم که عکسش رو از کجا آورده گفت که از اینستاگرام. در واقع برای جذب کانالش عکس‎های دخترهای مردم رو برمی‎داشت و بنا به عکس یه سری متن آماده می‌کرد و زیرش می‎نوشت که به عکس بخوره.
با پیشرفت تکنولوژی مزاحمت‎های ایجاد شده بعد خیلی وسیع‎تری نسبت به گذشته پیدا کرده و دیگه به مزاحمت‎ها وقیح خیابانی یا درون تاکسی محدود نیستند. شاهد این هستیم که توی تلگرام از افراد ناشناس پیام‎های نامربوط دریافت می‎شه یا سعی می‌کنند تلگرام رو هک کنند.
وقتی ازش پرسیدم تا حالا شده کسی ازت شکایت کنه که چرا عکس‌هاش پخش شده؟ گفتش که یک دفعه شده یکی از این مدیرهای کانال شاکی شده بود که این عکس خودشه و چرا عکسش رو بی‎اجازه پخش می‌کنید و جالب‌تر اینکه مدیره شاخ در آورده بود که از کجا عکسش گیر آورده.
خب اگه بخوام رک‎تر صحبت کنم باید بگم که استفاده از عکس‌هایی که توی پروفایل قرار می‌دید فقط به یه تبلیغ کانال خلاصه نمی‌شه. خصوصاً اگه عکس بی‌حجاب قرار بدید!
افرادی هستند که عکس‌های یک خانوم رو طی یک مدتی جمع می‌کنند. تا تعدادش قابل توجه بشه بعدش یه اکانت جعلی می‎سازند. و خودشون رو به عنوان یه دختر یا خانوم شارژی معرفی می‌کنند و برای اطمینان اینکه به مشتریشون ثابت کنند هویت جعلی نیستش عکس‎های بیشتری توی خصوصی ارسال می‌کنند مثلاً عکس‌های بی‌حجاب رو برای اون موقع نگه می‌دارند. و بعد از گرفتن شارژ هم سراغ طعمه دیگه می‌رند.
حقیقتاً مغز متفکری پشت این قضیه نیست؛ افرادی که می‎شناسم این کار می‌کنند عموماً افرادی هستند که تحصیلاتشون دبیرستانی هست و کلی از روزشون به بطالت می‌گذره(اگه سوال دارید از کجا من می‎شناسم من از طریق یکی از بچّه‌های خوابگاه کارشناسی که اینا دوستش بودند.) شاید برای شما مسخره باشه که یکی بشینه طی مدت عکس‌های شما رو جمع کنه ولی خب همچین آدم‌هایی هست که داریم. فرض کنید یکی اسکرین‎شات بگیره و چت رو پخش کنه و بشه سوژه یکی از این کانال‌های پر جمعیت.
برای من پسر امروزی قابل قبوله که یه نفر از این عکس‌ها سوء استفاده کرده ولی برای دنیای بزرگترها تشخیص این راست از دروغ آسون نیست و در هر حال فرزند رو مقصر می‌دونند نه اون شخص مزاحم رو.
یه سیستم دیگه‌ای که توی تلگرام وجود داره عضویت در بات‌های قرعه‌کشی و فلان هست که به معنای واقعی خیلی مزخرفه ولی چون خیلیا منتظر یه پول مفت هستند تا می‌تونند عضو می‌شند و شمارشون رو قرار می‌دند جالبی امر اینجاست وقتی شما شماره‌ رو در اختیارشون گذاشتی اون‌ها می‌تونند شماره شما رو با یه یوزر نیم جعلی ذخیره کنند و بعدش شروع به پخش کردن توی کانال‌های خودشون. پس اگه یه دفعه دیدید 100 نفر توی یه روز به شما پیام‌های جنسی دادند بغیر از یک مزاحم آشنا که دردسر درست کرده همچین‌ چیز‌هایی تو نظرتون باشه.
می‌دونید من خودمم عکس پروفایل رو بعد از مقاومت فراوان عکس خودم گذاشتم ولی بعد از این موارد دیگه ترجیح دادم دیگه از عکس جدید استفاده نکنم در واقع خیلی راحت میشه هویت آدم رو جعل کرد. شاید بگیم اونا بی‌فرهنگ و نباید آزادی خودمون رو کم کنیم ولی من ترجیح می‌دم خودم بیشتر آرامش داشته باشم تا فکر اصلاح افکار همچین پوسیده‌ای داشته باشم و همین تصویر پروفایلم حالا حالاها نگه می‌دارم.
به نقل از یکی از دوستان وبلاگ نویس که برای دوستش داخل توئیتر مشکل بوجود اومده بود: با والدینش تماس می‌گیرند و می‎گند که برید دخترتونه رو جمع کنید. در واقع مردمی داریم که به آسونی هرچه تمام‌تر شما رو توی تلگرام جاج می‌کنند و کنترل همه چیز خیلی آسون از دست می‌ره و سر هیچی یه دعوای خانوادگی راه می‌افته.
دیگه صلاح کار خویش خسروان دانند که عکس‌ پروفایل رو چی بذارند.
  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۸/۰۲
  • ۲۳۵ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۱)

پست خوبی بود. هی از در و دیوار داره مسائل مربوظ به فضای مجازی می‌ریزه. خسته شدم:/ تلویزیون مناظره واسه نهنگ آبی می‌ذاره، خانواده بخاطر نهنگ آبی اخطار می‌ده، مدرسه یه کلاس رو واسه فضای مجازی می‌گیره، اینم که وبلاگ:)))))))
پاسخ:
اتّفاقاً خیلی حالم مساعد نبود از قلمم راضی نبودم د:
مرسی روحیه دادی:))
بیشتر هدفم این بود فارغ از مسائل دینی هشدار داده باشم که سر هیچی یه دردسر بزرگ برای کسی درست نشه.
آره اینقدر هشدار می‎دند آدم یه حس بدی بهش دست می‎ده دیگه ببخشید منم به گروه هشداردهنده‌ها پیوستم :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">