خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

تجربه سوسیس گیاهی

شنبه, ۹ دی ۱۳۹۶، ۰۹:۲۴ ب.ظ

خیلی وقت هس که دوست داشتم این سوسیس‌ها رو امتحان کنم ولی خب فرصتش نمی‎شد و همه‌جا هم گیر نمیومد تا بالاخره فرصتش شد و گرفتم حقیقتاً هم گرون‌ بود :/ و علت گرونیش هم درک نکردم که چرا از سوسیسی که ادعا می‌شه از گوشت هست گرون‌تره :)) 

به هر حال برای سرخ شدن به زمان خیلی کمی نیاز داشت و من با کره سرخ کردم و قارچ و فلفل‌ دلمه هم ضمیمه کردم :-" بعدش کلی کنجد خام داشتم ریختم تو ساندویچ :)) طمعش هم درست مثل همون طمع سوسیس‌های 60 درصد بودش حتی همونقدر هم تشنه‌ام کرد :))  در کل حس بهتری داشتم خوشمزه بود (چون خودم درست کرده بودم :)) ) ، حیوانی به خاطرش کشته نشده بود و از خشونت به دور بود.

در  دنیایی که خشونت خودنمایی می‎کنه و برای ساده‌ترین انتظارها باید جنگید و تعجب می‎کنم که چطور قدرت‌ آدم‌ها رو پلید چشم‌ها رو کور و قلب‌ها رو از هم دور می‌کنه. و این بی‌گناهان هستند که قربانی می‎شوند به جرم هیچی یا انجام دادن سهم خود در این دنیای موقت. مادر، پدر یا حتی دوستی که قلپش در تکاپوی حیات سالم نزدیکانش هست چون یه عده قدرتمندرند این حق رو بخودشون می‌دند راه بقاشون رو اینطوری انتخاب کنند که آزادی‌ها رو سلب و صعیف‌ترها رو طعمه خودشون می‌کنند. 

اینکه گوشت نخوریم یه انتخاب هست که وقتی قدرتمند‌تر هستی راهی رو انتخاب کنی که درست‌تر به نظر میاد قدرتی که باعث می‎شه آدم به هم‌نوع خودش رحم نکنه.

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۶/۱۰/۰۹
  • ۳۷۸ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۲)

از نظر من هرکسی خودش رژیم غذایی‌ش ُ انتخاب می‌کنه و به خودش مربوطه٬ صرفاً چون یک مقدار موضوع احساسی شد٬ در موردش اظهار نظر کردم. 
استدلال‌هایی لینک٬ که در دفاع از گوشت‌خواری مطرح شده‌بود٬ علمی نبود ولی در پاسخ به‌شون به اصطلاح از علم استفاده شده‌بود. پس من نمی‌تونم چنین متن جهت‌داری رو بپذیرم. 
ولی این موضوع باید خیلی بلند مدت بررسی بشه.
اگر خواستید این لینک رو که یک پژوهشگر اگرواکولوژی نوشته٬ بخونید.
پاسخ:
متنی که دادم طعنه زده بود.
وقتی که توی بیان قسمت نظر لینک رو سعی میکنی کوتاه شده بذاری چیزی نمایش داده نمیشه. (ولی موقع پاسخ دادن به نظر بقیه مشکلی نیست)
منم متنم احساسی در مورد قضیه بود و کلاً متنم بعد شخصی پنهانی هم داشت (یه جورایی قیاس داشت).
منم برای همین نوشتم که گیاه‌خواری یک انتخاب هستش چون معتقدم هرکسی خودش انتخاب می‎کنه و نمیشه دیگری رو مجبور کرد حالا چه به ضرر سلامتیش باشه چه نباشه.
 گوشت نخوردن خیلی بیشتر به ضرر محیط زیسته. چون گاو و گوسفند و سایر جانوران این مدلی به طور وحشتناکی تولید مثل می‌ کنند و با اون حجم متان تولیدی‌شون قطعا وضعیت زمین از اینی که هست بدتر می‌شد.
شاید از نظر سالم بودن خوب باشه که سوسیس گیاهی خورده بشه ولی از نظر نکشتن حیوان بی‌گناه تقریبا یک شعاره که فکری پشت‌ش نیست.
این حیوانات بی‌گناه و گیاهان مظلوم همه در حال جنگ برای بقان. ما هم همین‌طور. 
پاسخ:
سلام
فکر نمی‎کنم استدلالت درست باشه.
یه نگاه به این لینک بنداز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">