خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

این ملت حسابش از دیگر ملت‌ها جداست

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۱۸ ب.ظ
معمولاً موقع کتاب‌خوندن آهنگ گوش نمی‌دم ولی خب گاهی میشه تو مترو که دارم با گوشی کتاب می‌خونم عموماً آهنگ بیکلام همزمان گوش می‌دم. 
به هر حال 1.5 ماه پیش که داشتم تو مترو کتاب می‌خوندم اوّلای کتاب ملت عشق بود که نویسنده داشت مثال‌های غر منتظره می‌زد که حالا اسمش رو می‌تونیم تقدیر، شانس، اتفاق یا هر چیزی که دوست داریم بذاریم. 
وقتی که رسیده بود به جایی که در مورد شمس و مولانا صحبت می‌کرد باز هم از این مثال‌ها زد؛ منم گفتم نویسنده گرامی بس کن عشق اینطورها هم تصادفی و بیخبر نمیاد در خونه آدم رو بزنه، آدم رو به زنجیر بکشه جوری که حدسشم نمی‌زنه و خب همون موقع جوابم رو گرفتم:
چند ثانیه بعد وقتی مطلب مولانا و شمس رو ادامه می‌دادم موسیقی بالا روم بالا روم شهرام و حافظ ناظری توی گوشم پخش شد. مثل این بود که تیکه بهم انداخته باشند و من خندم گرفت. (این موسیقی از شعرهای مولانا هست. این کتاب رو بر حسب اتفاق چند مرتبه تا حالا نسخه چاپیش رو تهیه نکردم.)
و خب حساب ملت عشق از دیگر ملت‌ها جداست باید به دیده دل بنگری. 
فکر کنم خالی از لطف نباشه یه خاطره هم از فیلم‌بردار فیلم محمّد رسول الله ذکر کنم.

. Storaro earned another dozen credits during the first decade of the 21st century. He collaborated with director Rachid Benhadj on the production of Parfum d’Alger in Algeria in 2010. That project inspired him to read a book about the life of Mohammad in order to better understand the Islam religion. Maybe it was destiny calling.

“As soon as I finished reading the book, like a magic dream, I received an e-mail from Iran asking if I was interested in filming the first part of a trilogy about the life of Mohammad,” Storaro said.

آخرین پست مشترک با وبلاگم.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۲۶
  • ۳۳۲ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۲)

ابتها نفهمیدم چه ربطی بین موسیقی و متن وجود داشت. خب پخش شد که پخش شد. اگه تو لیستت آهنگ دیگری بود هم اون پخش می‌شد :/
پاسخ:
خب هر موسیقی که پخش نشد.
همون موقع که تو دلم اعتراض کردم چیزهای اتفاقی تو این دنیا رخ نمی‌ده. 
و داشتم می‌خوندم که شمس می‌خواد بره مولانا رو ببینه تو گوشم این شعر مولانا خونده میشه که%
از پیش آن یار آمدم، در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم

  • بهرنگ قدوسی
  • 😃😃😃
    پاسخ:

    😁😁😁
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">