خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

سیاست‌های زنانه

شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴ ب.ظ
چند وقت پیش داشتم با یکی از دوستانم صحبت می‌کردم و می‌گفتم گاهی اوقات سیاست‌های زنانه برام خیلی آزاردهنده هستند. براش سوال بود سیاست‌های زنانه یعنی چی؟ اون زمان مثال خاصی براش نداشتم البته می‌شه یه مقدار اجمالی توضیحش داد و گفت این سیاست‌ها شبیه حرف زدنشون می‌مونه یه جمله عادی گفته می‌شه ولی درون اون جمله کلی نیش و کنایه وجود داره که انتظار داره متوجه بشی با این تفاوت که در خصوص رفتارهاشون انتظار ندارند متوجه بشی. مجموعه‌ای از رفتارها که به خوبی مقدمه چینی و انجام می‌شه که به طور غیر مستقیم اونا رو به هدف نهایی برسونه. خیلی هم مهم نیست که شخص مقابل چقدر موافق باشه مهم اینه که از دیدگاه خودش درست باشه. اون‌ها به جزئیات رفتاری توجه می‌کنند و آینده‌نگری در خصوص تعامل‌های اجتماعی در نظر دارند که برای اغلب مرد‌ها بی‌اهمیت هست. به عنوان مثال من اینجا پستی رو اگه خوشم بیاد لایک و اگه خوشم نیاد دیسلایک می‌کنم و اگه نظری نداشتم از روش رد می‌شم. مهم نیست شخص مقابل دوستم هست یا فردی که باهاش مشکل دارم ققط به حرفش نگاه می‌کنم و احتمالاً یک واکنش نشون می‌دم و تمام اما در نقطه مقابل یه دختر ممکنه صحبت‌های دوستش رو دنبال کنه ولی حتی یک بار دست به روی لایک و دیسلایک نبره تا دوستش متوجه نشه که پستش خونده شده.
حالا چرا این سیاست‌های می‌تونه زننده باشه؟ چون که پتانسیل این رو داره که از خودش خودرایی و یا دو رویی بوجود بیاره و برخی موارد هم میاره.
به عنوان مثال:
خانوم X دختر Z رو برای پسرش نمی‌پسنده ولی خب با توجه به روابط فامیلی و ... خیلی در ارتباط هستند و خوب رفتار می‌کنه از طرفی هم مادر دختر از پسر خانوم X خوشش میاد و این موضوع طی زمان طولانی دیگه بین فامیل به حدی آشکار می‌شه که خانوم X در خصوص دختر Z نظر پسرش رو می‌پرسه و همینکه متوجه می‌شه پسرش به اون دختر به هیچ وجهه تمایل نداره سیاست‌های زنانه جلوه‌گر می‌شند؛ شاهد این هستیم که خانوم X چقدر با دختر Z صمیمی می‌شه و جوری رفتار می‌کنه که انگار اون رو برای عروسش می‌خواد. و مثلاً وقتی در خصوص یه موضوعی تو آینده که بی‌ربط با عروسی هست صحبت می‌شه یه دفعه به خانوم X میاد می‌گه تا اون موقع Z عروس شده.
حالا شاید تناقض بنظر بیاد که چطور وقتی خانوم X از دختر Z خوشش نمیومد چطور رفتارش رو آروم آروم 180 درجه تغییر داد و هرچی می‌شه هی دم از ازدواجش می‌زنه ولی تناقض نیست خانوم X داره سیاست‌های زنونه‌اش رو به کار می‌بره که اگه فردا روزی صحبتی شد بگه که خودش هیچ مشکلی نداشته و پسرش خودش نپسندیده!!!
حالا این مثل خاص و کوچیکی بود ولی اگه بخوایم مثال کلی‌تر رو بیان کنیم می‌شه به تعدادی از خانم‌ها اشاره کرد که پسری رو توی آب نمک قرار می‌دند که حالا یا خود پسر به طور جد بهشون ابراز علاقه کرده ولی به طور طولانی مدت پاسخ روشنی بهش نمی‌دند چون نه می‌خوان از دستش بدن و نه مطمئن هستن که می‌خوانش و دست پس می‌زنه و با پا پیش می‌کشه و دختر افراد دیگه رو بررسی می‌کنه یا در حالت دیگه خود دختر برای پسر دون می‌پاشه و بعد توی حالت نصفه نیمه نگهش می‌داره و همزمان این کار رو برای پسرای دیگه تکرار می‌کنه.
============
البته که این سیاست‌ها و رفتارها می‌تونه برای مردها هم رخ بده، دلیل استفاده از ترکیب سیاست‌های زنانه این بود که من در خانم‌ها بیشتر مشاهده کردم.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۸/۰۴/۲۹
  • ۱۸۸ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">