خودمونی

اوّل کوتاه نوشته بود بعد دیدم اصلاً کوتاه نوشتن کم پیش میاد
اینجا باشه یه وبلگ خودمونی واسه کنار هم بودن من و چند دوست مجازی

بایگانی

Zanarkand

جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۲۹ ب.ظ

کمتر از دو ماه مونده به کنکور ارشدم یک متن بلند بالایی برای خودم نوشته بودم با این مضمون که حس گمشدگی داشتم و می‌ترسیدم از نشدن‌ها اینکه نگاه اطرافیان و توقع آن‌ها چقدر بهم فشار می‌آورد. در واقع نبود پلن B و اینکه واقعاً نمی‌دونستم اگه به خواستم نرسم چی می‌شه من رو داشت از پا در می‌آورد. الان که بعد از 4 سال دارم نوشته‌ی خودم رو می‌خونم می‌بینم که خب کنکور ارشد اونطور که می‌خواستم نشد و اون نشدنی که ازش می‌ترسیدم رخ داد! ولی این به منزله‌ی پایان فرصت‌های من نبود. از اون زمان تا به الان خیلی فرصت‌های تحصیلی و مالی پیش روی من قرار گرفته که اگه کمی شاد‌تر بودم کمی بیشتر جدی می‌گرفتم و بسیار بیشتر تلاش می‌کردم الان زندگیم می‌تونست بهتر باشه! شاید بزرگترین اهمالم ماین نکردن بیت کوین در سال 95 بود (با استفاده از دستگاه ماینر)

خلاصه مطلب اینه که اجازه ندید بزرگ شدن یک هدف باعث بشه ترس از نشدنش هم اون هدف رو از شما بگیره و هم فرصت‌های بعدیش رو.

احتمالاً 18 سالگی تا 30 سالگی درصد بالایی از شما هم پر از فرصت‌های مالی، تحصیلی و عاطفی خواهد بود که اگر پرده غم مانع دیدنشون نشه و براشون تلاش کنید امید میره که موفق بشید.

[SPOILER="دیگر فرصت‌ها"](هنوز هیچ دیدی ندارم که 30 تا 40 سالگی این درصد چقدر کاهش پیدا می‌کنه :)) )[/SPOILER]

اینکه خودتون رو پس از هر شکست و یا نشدن یک هدف بازیابی کنید یک وظیفه در قبال خودتون هست. منظورم در همین حد که نرمال باشید تا فرصت‌های آتی رو از دست ندید.

از الان تا زمان کنکور شما احتمالاً هدف‌های ریز میزه زیادی وجود داره و احتمالاً اینقدر هم کنکور توی ناخودآگاهتون بزرگ شده که تحقق نیافتن هر یک از این هدف‌های ریز میزه شما رو می‌تونه له له کنه. باید جلوش رو بگیرید مثل یه بیماری کوچیک بهش نگاه کنید که باید داروهایی که شاید حال خوردنش رو ندارید درمان بشه. از بیشتر بزرگ شدن کنکور جلوگیری کنید چه برسه به بزرگ شدن این هدف‌های ریز میزه. در واقع طی روزهای باقی مونده به یک ذهن رباتی نیاز دارید که فقط کار‌های مربوطه رو انجام بده و با انجام کارهای حال خوب کن! خودش رو روغن‌کار کنه.

مقایسه کردن‌ها، فکر کردن به نشدن‌ها، بزرگ کردن نشده‌های ریز میزه، کاهش تلاش همشون باعث میشه پیچ و مهرتون زنگ بزنه.

آهنگی که اینجا اشتراک می‌ذارم همان آهنگی هست که حدود 4 سال پیش اشتراک گذاشتم زمانی که در Zanarkand گم شده بودم امیدوارم که شما نتیجه بهتری از تلاش‌هاتون بگیرید و فرصت‌هاتون رو بهتر ببینید.

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۳/۲۳
  • ۱۲۱ نمایش
  • Vincent Valantine

نظرات (۵)

خیلی ممنون🌸

پاسخ:
:)

برای منی که کنکور ارشد رو پیش رو دارم

وبه فراتر وبزرگترین قسمتش فکرمیکنم واقعا مفید بود..

هرچند،خاصیت انسان بودن همینه

ممکنه تولحظه هاگم بشیم ودیگه امید دادن ها و...جوابگو نباشه!

پاسخ:
کنکور یه ماراتن هست و خب ممکنه گم بشیم ولی مهمه که خودمون رو سریع پیدا کنیم...
امیدوارم به خوبی از پس کنکورت بر بیای!

دلم لک زده برای هجده سالگیم :)

پاسخ:
و احتمالا جلفا و زاینده رود :-"

راستی می‌خواستم یه افزونه برای مرورگر بهت معرفی کنم، نمی‌دونم خوشت میاد یا نه ولی اگه زیاد از لپ‌تاپ استفاده می‌کنی بنظرم خیلی مفیده.

اسمش Momentum ه.

پاسخ:
آره خیلی زیاد استفاده می‌کنم 
نصب کردم امیدوارم کمک کنه :دی 

چه‌بدرد شرایط می‌خوره این متن! ممنون، ممنون *-*

پاسخ:
خوشحالم به دردت خورده :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">